torsdag 9 augusti 2012

Greeter... som man är, så började jag hälsa på folk

Ligger i sängen. Mitt alarm ringer, jag snoozear. Jockes alarm ringer, han snoozear. Indirekt vet vi att båda är vakna men ingen har sagt ett ord...än. :)

Det blev väldigt sent igår. Lämnade Ullevi vid halv ett tiden. När jag kom dit vid 21 tiden gick vi en liten rundtur. Väldigt mycket att se, bakom kulisserna, säkerhetstänket och publik havet.
Hm, började tänka om jag sett så här mycket folk förut. Rätt oslagbart.

När publiken började droppa av stod jag vid "sektorn J". Skulle bara se till så att allt flöt på. Och det gjorde det. IKEA greeter... som man är, så började jag hälsa på folk.

-"Hej hej. "Var det en bra match?" "Tjena." "Ha en trevlig kväll." "Hej hej."

Till en början gick bra. Fast märkte rätt snabbt att jag borde hålla käften och le i stället... (så där snyggt som bara jag kan...)
För efter fyrverkeriernas pangande - sa det bara pang med folk. Herre jäklar va folk.

Sen blev det taxi hem, för vi orkade inte vänta på bussen.

Idag bär det av till Slottsskogen för lite jobb på Way Out West.
Nu ska jag säga god morgon lite brorsan.

Note: Foto förbud när man jobbar - hur tråkigt som helst...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar