måndag 21 maj 2012

Sneglade på varje parkerad cykel ifall det fanns

Snart middag på bordet. Och väskan ska packas. Tänkt, jag ska ut och åka båt ikväll...
Ska bli jätte trevligt, och vädret ska hålla i sig. Helt underbart ju.

Igår fick jag hem cykeln. Eller i natt kan jag skriva. För det tog tid att cykla genom halva Göteborg. 1.1 mil blev det. Varav 5.7 km med nästan platta däck. Dom bensinstationer jag passerade hade ju stängt. Och jag sneglade på varje parkerad cykel ifall det fanns en cykelpump. Men nej. Nästan hemma var macken öppen. 

Nästan 1 sekund tog det att pump däcken. Vilken skillnad det blev att cykla. Men... luften i bakdäcket åkte ut rätt snart. Fick gå hem sista kilometern.


Note: Väldigt imponerad av Göteborgs skyltning för cyklister. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar