onsdag 30 maj 2012

10st militärklädda personer med dragna vapen

Ligger slapp i soffan. Såg på Loreen på SVT när hon landade i Stockholm. Hon verkar helt okej. Skön närvaro med publiken, fast hon var 500m upp i luften...

Innan soffan blev jag gripen av militären.
Rätt konstig känsla att beskriva när det står 10st militärklädda personer med dragna vapen. Som skriker HAAALT!!!
 
Kej, det var bara en övning. Jag visste och fick tips på vad jag skulle göra. Men hur lumparkidsen skulle reagera visste man ju inte.
Det blev ett jäkla pådrag när jag kom in på avspärrat och "skyddsobjektet området"...
Första gången jag blivit gripen. Och fått händerna så där vänligt men bestämt uppvridna på ryggen.

Vid ett annat tillfälle råkade ett fredligt demonstrationståg inte vara fredligt längre. Så lumparkidsen fick kämpa lite på den oxå...

Tur att man fick låna lite oömma kläder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar