onsdag 5 oktober 2011

Frysta chokladkakor, är gott

Förbereder lilllördag. Jobbade till sent idag, middag blev en enkel kycklingomelletFrysta chokladkakor, är gott.
Ledig i morgon. YES.

Pratade i telefon med mamma idag.

Mamma: Hörde om tankolyckan.
Jag: Jo, det var ju en jäkla smäll. Vägen avstängd hela dagen.
Mamma: Disel, det var disel. Det brinner jätte bra.

Jag: Undra hur det gick med förarna?

Mamma: Va, Har nu inte hört? Tankkillen flög i väg, dom hitta honom senare. Död! Den andra klarade sig.

Jag: Å fan, klart, en jäkla olycka. Han kanske somnade när han körde. Tur det inte hände inne i stan.

Mamma: Han var inte identifierad. Det var inte mycket kvar av honom. se om någon saknar honom. Och anmäler honom försvunnen.

Jag: Men nu tror jag nog att tankbolaget har koll på vem körde bilen.

Mamma: Jo det är klart, men det blev inte mycket kvar av tankbilen. 



Note: , jag äter inte upp båda idag - måste ju förbereda lite...

1 kommentar:

  1. Reportern på Västnytt, som rapporterade om olyckan hette Martin Grill - lite humor tycker jag.

    SvaraRadera