lördag 21 januari 2012

Kalla mig dum, men klart man vill ha

Årets första snö kom idag. Jag tänkte lite fel när jag kollade in busstabellen i morse, så jag tänkte ta bilen. Jäkla tur att jag över vägde till buss. För 10cm snö och sommardäck är inga pluspoäng. 

Blir lördagsmys med varmtbad och "Jag är Zlatan" i högtalarna. Jag tittade lite på Gladiatorna, på tv4. Fast man ser väldigt bra ut så, så som utmanaren gjorde, så "förstör" namnet en hel del. Alltså Zaida är ju inte alls snyggt. 

Kalla mig dum, men klart man vill ha en snygg tjej. Å står det mellan två tjejer, som är heeelt likvärdiga PÅ ALLT - så tar jag den med snyggaste namnet.


Note: Min dotter, ska hon få heta Tuvalie. Emma har varit på min topp1 men nu "slagits ner"... till dotter två.

4 kommentarer:

  1. va!? du menar att emma inte är det finaste namnet?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menade exakt så. :)
      Men Emma har ju en väldigt fin andra plats.

      Radera
  2. Tuvalie Emma. Emma som andranamn.
    Emma är dessutom ett släktnamn.

    Mamma/ Farmor

    SvaraRadera
  3. Va, som släktnamn? Jag som döpte alla mina husdjur till Emma. Å en var ju en kille, så han fick namnet "Emmapojken". :D
    Minns du? :)

    SvaraRadera