tisdag 13 september 2011

Någon som frågar, bryr sig och gillar mig

Har lite svårt att somna. Eller svårt, det är ju resultatet när man väder dygnet. Men ärligt är det rätt skönt. Att det inte är någon som bryr sig hur sent man är uppe. Hur länge man sitter framför datorn. Vad jag ser tv. Eller varför jag äter samma mat i dag igen.

Men ibland saknar jag ju det. Alltså ingen som skriker mig. Utan någon att krama, någon att se film med. Skratta och hålla handen stan. Någon som frågar, bryr sig och gillar mig för den jag är. Någon som skyddarförsvarar och längtar efter mig. Vissa tycker att jag raggar allt och alla. Men nja, jag är kräsen. För mig är det många ord som ska stämma - innan det blir handling. Hångla, känna, klämma date one är inte min grej. Men jag känner rätt snabbt om klickar. Men jag har vissa krav listan...

Ska försöka sova nu. Har fönstret öppet och det är rätt mysigt att höra vinden och regnet  - fast man ligger själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar