måndag 19 september 2011

"Body combat" låter ju som ett tvspel

Var på ett pass på gymmet i dag som heter "Body combat". Hade ingen aning om vad det var. Två kolegor på jobbet hade testat på det, dom tycket att det var skit kul. Och tjejerna ville att jag skulle hänga på.
Har aldrig testat det förut och "Body combat" låter ju som ett tvspel... Och mycke riktigt... liknade Nintendo Wii. :) En person visar och alla gör efter honom. Jag vet ju att min förmåga att följa efter och komma igång alla moment är inte så jätte bra, typ skit dåligt.
Men musiken drog i gång och han förklar för alla nya, typ två stycken att "detta är lätt att lära och titta och lyssna bara på mig".
Det kampsort... Med slag och sparkar i luften, inte mot varandra. Jag är inte alls vig och kan inte sparka högre än mina knän... Och blev svett som fan. Men tiden gick fortare än vad jag trodde att det skulle göra. Men kicka, skutta åt ena sidan slå framåt och hålla koll på sina armar och ben var inte det lättaste.

Värst var situps i slutet. Vet sedan tidigre att jag bara klarar max 22st på en gång. Och när vi la oss mer för att "TRÄNA MAGEN, KOM IGEN NU" så viste viste jag att nu sprängs blindtarmen. Efter 10 lätta situps kom det 10 med klapp, sen 5 lite svårare på "nivå3". Fuck. Trodde jag skulle dö. Och då skriker han. "ÄR DET NÅGON SOM KÄNNER NÅTT I MAGEN" ingen svarar. (jag kan inte svara för jag konsentrerar mig på att andas.) "Vi kör 5 till, å 4 å 3".


Ja, det var kul, och behövdes... jag kommer säkert göra det igen. Om det är någon som undrar hur det gick för mina kolegor - dom dök aldrig upp.

Mitt belöningssysten fungerade i dag också. En liter mjölk och kexchoklad. Ja, men det var jag värd! :)

Note: När man säger "tre st kvar" och sen räknar ner. När man då kommer till noll. Så ska man ju inte säga "vi kör tre till". DÅ KUNDE MAN JU SAGT SEX ifrån börja. Fan, blir ju lurad...

HNVH Hörs När Vi Hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar