onsdag 28 november 2012

Baskelusker i näsan

Hej, jag heter Peter - jag är sjuk... Har ätit allt som eventuellt kan bota lite baskelusker i näsan. Ipreen, c-vitamin, apelsin, mulitvitanmin, omega6, stopp o väx. Och har snortat näsinhalatorgrejen... Är väldigt sällan sjuk. Minns knappt förra gången. Förutom att ha varit lite snorig i näsan och i bland huvudvärk (som oftast är mitt egna fel) så är det inga andra sjukdomar som "pepparpeppar" slagit till.

När jag vaknade upp i måndags morse kände jag att nu är det något på gång. Och det blev snor och nys redan på eftermiddagen. I tisdags var jag ledig och orkade bara spela in Peter - Just nu, sen var det sängläge.
Idag skulle jag jobbat men beslutade att sjukanmäla mig. Den avdelningen jag är på nu är det väldigt mycket kundkontakt och man måste även tänka på kolegorna, så inte halva avdelningen blir sjuk. Kan erkänna att detta var min första sjukanmälning sen jag började, för 940st dagar sedan, maj 2010...

Misstänker att det blir VAP - Vård Av Peter i morgon också. Vill bli frisk... Ska dra mig nu till soffan. Jag kan ju inte vara i sängen hela dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar