tisdag 20 november 2012

Liten "halal" ritual.

Jag betar av min To do lista...
Högst upp stod det.
"Ring tillbaka cykeln".

Föreningen hade rensning igår och tog med sig allt som inte var märkt. Alla boende hade fått speciella lappar som vi skulle märka cyklar och annat med.
Jag visste om det och hade fått märklappar - med glömde av det.

Har nu fixat tid hos verkstad, för att byte kamrem. Efter 14tusen min ska den bytas. Om den skulle gå av, sliter den sönder halv motorn. Och då blir det jäkla dyrt eller ev. skroten - har jag hört...
Varje gång jag jag startar bilen och då jag kommit fram till punkt B. Utför jag en liten "halal" ritual. Kanske ser och låter lite konstigt ut ute på parkering när man hoppar ur bilen vid Coop. Men det har fungerat...

Nej, nu måste jag göra nästa pungt på To do listan.
"Skruva garderob."
Har två garderober bredvid varandra, och dom ska helt enkelt skruvas ihop med varandra.

Note: Mätaren på bilen har passerat 14.450mil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar