lördag 14 juli 2012

I busskuren är helt ute slutet

Att man inte lär sig. Rätt tragiskt. Faktiskt. Att man inte inte lär sig.
När man suttit några timmar på en pub, pizzeria, restaurang, öl ställe eller bara en trevlig krog och ska bege sig därifrån. VARFÖR PISSAR MAN INTE? För när man sitter där, någon minut senare, på spårvagnen, bussen eller i taxin är det nära till explosion.

Igår när jag tog mig hem ifrån afterworken kändes det precis så. Och vänta en kvart på bussen hade aldrig gått. Mitt tankesätt för att hitta ett ställe att kissa på, inne i centrala Göteborg gick ungefär så här.

Inne i busskuren är helt ute slutet.
Mot en husvägg på en tvärgata... nja, någon kommer säkert trampa i det i morgon. Eftersom asfalt saknar den där uppsugnings förmågan. Och värst av allt. Om någon skulle öppna något fönster och skrika -"Va faan håller du på med?!"

Jag gick ner mot vattnet, tänkte att båtfolket är ju vana med vattenljud. Men det fanns liksom inget bra ställe. Och kissa mot Göteborg operahus fungerade inte heller. Okej att jag inte gillar musiken, men kissa på dom är ju lite väl.

Men där, precis utanför operan. Träd, buskar och lite lä ifrån polisen. Fast det hade varit värt dom 800:-, om det skulle blivit så.


Note: Om man satte sig ner å baja... undra vad bötesbeloppet hade blivit då. Är det kilopris, eller finns det fastavgift för nr2?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar