måndag 25 juni 2012

Sedan vattnade min blomvakt den fejkade orkidén

Har semester idag och ger mig av till sthlm. Förra året dog nästa alla blommor på min semester, förutom kaktusen...  I år tänkte jag till. Ringde min vän som jag tänkte skulle vara bra som blomvakt. Fast när jag möts av ett, -"Men oj... jag. Men hur mycket ska man vattna då?"

Så förstod jag att jag ringt fel person. Och hon trodde inte att jag hade 16st blommor hemma.
-"Va, aldrig. Du kan ju inte ha så många på dina 30 kvadrat!"

Hon är inte blomansvarig hemma hos sig. Och snart kanske jag vet varför.

För några år sedan vattnade min blomvakt den fejkade orkidén. Ja den såg väldigt levande ut. Fast jag började skratta när jag såg att även den fått vatten...

Note: Orkidéen var min enda fejk blomma, fast den var fin.

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar