fredag 22 juni 2012

Han svär och går efter mig, å svär å svär 


E6 var en jätte bra väg. Och helt plötsligt var jag framme vid norska gränsen - 23kr senare var jag utomlands...

Långt innan jag kom på att nu närmar sig Norge tankade jag bilen, precis som jag brukar. Alltså kör fram till pumpen. Hoppar ur bilen och fyller på med det man önskar. Sen går man in och betalar...men...
När jag går in är det en bil som tutar, lite så där aggressivt. Jag vänder mig om och ja, man ser ju inte vilken bil det var, eller på vem bilen tutade.
När jag någon sekund senare står i kassakön. Kommer det in en man,  på 45+, med för liten tröja, tatueringar, rakat huvud, solbränd och börjar härja på mig. Han svär
 och skriker, på norska, om att jag ska flytta min bil.

Jag: Oj, står den i vägen.
45+: JA, DÄ MÅ DU VÄL FÖRSTÅÅÅ ATT DU MÅ FLYTA BILEN DIN, INNAN DU GÅR IN HÄR. 

Jag: Men jag måste ju betala först innan jag kan flytta på den.
45+: VOOFOR DÅ DAA? DU KAN STÄLLA BILEN DIN HÄR (han pekar med hela handen mot de lilla huset man fyller på "Vatten & luft") SÅ VI ANDRE KAN TANKE. Å INTE MÅ VÄNTE EN HALVTIMME...

Det blir min tur efter 45 sekunder och jag passar på att fråga (lite högt så norrmannen ska höra).

Jag: Är det okej att köra bort bilen när man tankat?
Personal: Nja, vi föredrar att man betalar först...

Jag vänder mig till norrmännen och frågar om han hörde svaret jag fick. Och sen lämnar jag butiken.

Han svär och går efter mig, å svär å svär och tycker att jag fortfarande skulle ha flyttat bilen. För det kan väl inte vara så svårt för mig. Så vi andra kan tanka!!!

När jag sätter mig i bilen står han någon meter ifrån dörren. Lika arg som innan.
Då ber jag om ursäkt och säger att jag har alltid gjort så här innan.
Då, då säger norrmannen nått i stil med "-om jag skulle träffa på dig igen så kommer jag slå dig så du kommer få svårt att resa dig upp..."

Jag ber om ursäkt igen, stänger bilen och kör i väg. Samtidigt som jag vevar ner fönstret och skriker "BREIVIK, mother fucker".
Nä, jag skoja. Jag skrek aldrig Breivik...

Men shit, vilken kille. Satt å tänkte på det en stund. Varför liksom bli så, så arg?!


I Norge var det iaf helt okej. Gick i affärer, köpte glass och en fin flaska. Ja den köpte jag bara för designens skull. Denna är 0.5 liter och i plast med ordet "VOSS". Det fanns en 1liter i glas och var mycket snyggare. Men det får det bli nästa gång. För det lär bli fler vänter dit.

Note: Norrmannen hade säkert för små kalsonger oxå. Eller arg för att dom inte firar midsommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar