söndag 7 augusti 2011

Livet har sina goda

Taggar ner med dusch, mat och sängen. Filmen "Slumdog millionaire" startar snart snart som min söndagsfilm.
Nästa helg är det en fredag med Afterwork och helt ledig helg. Underbart.   Eftersom det har varit en stresshelg jobbet.

Men livet har sina goda stunder. Tex när jag sa åt fyraåringen som ville komma in i Småland IKEA.

Jag: Tugggummit kan du spotta ut, där borta.
Fyraåringen: Men, men jag har inte tuggat klart än.

Det var dagens kommentar. Like it.

2 kommentarer:

  1. Små barn har ofta helt fantastiska kommentarer, ofta är de helt orelevanta till det man som förälder säger

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väldigt roligt. :)

    Som en dag på jobbet i Småland, så var det en tjej som var jätteglad att hon snart skulle fylla fem år.

    Jag: Men, vad roligt. Vad önskar du dig?
    Hon: En storasyster.

    SvaraRadera