fredag 7 december 2012

Snurrar som ett kebabspätt

Haft en trevlig lunch med Kalle på ett husmanskost ställe. Pratat brudar och känslor...mest känslor...
Idag hoppar jag butiken i Västra Frölunda. Lite tidsbrist och att Västtrafik brottas i med snö och is gör inte saken bättre.
Ska strax in affären och köpa taco och glögg - är det fredag så är det.

Låg tidigare idag i solariet. 18min sol piggar upp en del. Fast jag har lite svårt att ligga still. Inte bara för att det är tråkigt utan även pågrund av att jag har en nojja av att bli vit. Ja, eller mindre brun...under armarna och även få en vit fläck i svanken.
Därför ligger jag inte helt still under solprocessen, utan snurrar som ett kebabspätt.

När jag knöt skorna frågade tjejen i kassan om allt gått bra.
-Jo då, svarade jag. Lite yr bara.
-Ja, det är lätt att man blir det när man solar, svarade hon.

Hm, hon skulle bara veta...om hon nu inte hörde den knubbiga pojken i bås nr 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar