tisdag 24 april 2012

Såg jag i ögonvrån att hon måste

Har laddat batterierna i soffan hela kvällen. Somnade där kl 20. Precis när jag öppnade ögonen tänkte jag, "fan, hur mycket är klockan, TVÄTTEN..."
Kej om tvätttiden var slut. Men inte kej om jag försovit mig. Lätt hänt, eftersom jag var helt slut efter helgen, bilresan plus upp tidigt för bussresan Ullared på det.

När jag var klar med shoppingen i Ullared så gick jag tillbaka till bussen. Och tjejen som satt snett framför mig några säten bort hade oxå kommit tillbaka. Kan ju då säga att bussen var knappt halvfull när vi lämnade Göteborg. Men jag tror det var två bussar som gick...

Men iaf, jag satte mig på bussen, och tittade ut över Gekås parkering. Bussen skulle gå om 15 min så det var bara att sitta fint å vänta.
Men saken är ju den att jag somnar, vilket jag i stort sett kan göra överallt, typ även stående... Men jag vaknade till med ett ryck då chauffören började blåsa i micken.

-"Hålla hålla. Hoppas ni haft en trevlig dag. Nu tänkte jag rulla hemåt. Är det någon ni saknar?"
Å jag är ju inte sen att titta runt. Fast jag inte hade någon resekamrat så saknade jag ingen...men... Tjejen som satt snett mittemot hade gått av. Chauffören stängde dörrarna och precis när jag i mitt förvirrade nyvakna tillstånd tänkte skrika till för full hals. "STOPP! STOPP! Den där tjejen är inte med. 
Så såg jag i ögonvrån att hon måste bytt plats medans jag sovit, för nu satt hon tre rader framför mig i stället...Hade ju blivit för jäkla pinsamt om jag inte sett henne. :)

Nu ska batterierna laddas i sängläget.

Note: Tvätten får hänga kvar tills i morgon bitti. Ska ändå upp tidigt för casting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar