fredag 30 december 2011

Jag får inte ligga

Hann med en del hemma idag, bland annat en film... Fixar tvättkorgen annan dag, men jag åkte till tippen och en sväng till systembolaget. Handlade till nyår.

Hon i kassan hade slut på en kronor. Hon bad om ursäkt och reste sig och gick för att hämta växel i andra kassan.

Jag: Men gud, det är bara en krona. Behåll den du.
Hon: Det kan jag inte. Jag får inte ligga med plus.

[Jag lastar i mina varor i påsarna. Och hon kommer tillbaka.]

Hon: Här, var så god.
[nyfiken som man är, frågar jag.]
Jag: Men får du ligga med minus då?
Hon: Nej, absolut inte. Då är det bättre med plus.

Jag säger hej då, och går. Inombords skrattar jag ju som fan. För jag tänkte ju fråga "Men med vem får du ligga?"
Men kände att det inte var rätt läge.

Note: Frågar dom efter leg på alla, eller skulle hon hem och googla på mitt namn? Bäst att ha mobilbatteriet laddat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar