torsdag 8 december 2011

Datorer och Kalle är inte så bra kombo

Kalle måste smyga som en tomtenisse när han går upp på morgonen. Eller så är det dom få baskelusker jag har i kroppen som får mig att sova. Vaknade kl 14.15. 
Jag har lite på min To do lista idag. Men har nu ätit resterna av gårdagens lasagne till frukost och ligger nu på soffan... 

Igårkväll fixade Kalle ett youtubekonto. Det tog tre timmar... Jag har inte skrattat så mycket på länge. Datorer och Kalle är inte så bra kombo - eller tvärtom Kalle och datorer...
Kvällen bestod ord som...

Kalle: Jag hatar de här konstiga lösenordet som ska skrivas in. Man ser ju fan inte vad det står.
Jag: Tryck på rullstolen så blir det lättare.

"En röst säger siffror som Kalle ska skriva in i rutan. Bakgrundsljudet är typ ifrån en stressig tunnelbana i sthlm."

Rösten: Jag tar det från början.
(Kalle tittar på mig som om han sålt smöret, och nu ska han dö.)
Kalle: MEN VA FAN, jag hörde ju inget. Gjorde du?

(När han väl hör rätt och kommer vidare så blir nästa problem.)

Kalle: -"Jag får ju inget bekräftelsemail, hur lång tid ska det ta?"
Jag: Logga ut, å sen in igen. 
Kalle: Va fan! Men när jag nu ska logga in, står att det är fel lösenord. Kolla!!!

Kalle: Men det är ju för fan rätt. K, A, L...

(Till saken är ju den att Kalles mailadress redan var upptagen för youtube. Eftersom han testat förut. Gör en ny mailadress och använd den.
Det nu inte Kalle märker är att Hotmails mailen nu på 2000-talet får en .se i stället för hans gamla .com adress.

När youtube väl kommer igång och han fått bekräftelse mailet och ska nu lägga upp ett bra klipp.

(Kalle sjunger och bitboxar)
Kalle: HA! Vem är kung? Jag är kung. Ve ve ve vem är kuuung?

Procenten på överförningen tickar på och...MEN, STANNAR helt utan förvarning på och 78procent.

Kalle: Men, va händer?
Jag: Inget verkar det som... Och asgarvar.
Kalle: Vad ska jag göra nu?
Jag: Vänta en sund.

(Efter en sund senare... Kung Kalle har nu även tappat smörpengarna...

Kalle: Den har ju fastnat, fan ska man göra nu då?
Jag: Ta upp datorn i famnen och gör en Heimlich manöver...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar