onsdag 26 februari 2014

Parrot AR Drone 2.0. Och köpsignalen drog igång

Jag har verkligen impulsiv...i alla fall i tanken. För någon dag sedan såg jag en annons på Blocket. En Parrot AR Drone 2.0. Och köpsignalen drog igång... I natt låg jag i sängen och googlade runt och kollade in klipp på youtube på just en Drone. Annonsen på Blocket fanns kvar, så jag drog iväg ett mail till killen. Men försent, antar jag. I morse var annonsen borta. Fuck!

Googla runt och hittade återförsäljare utomlands, bättre pris än Sverige. Meeeen, nja. Skulle det bli problem så är det säkert meckigare att få support... Fine, om jag köper mobilskal eller något sånt, men elektronik för 3000 känns inte helt okej. Butiker i Sverige finns det gott om, med snarlika priser. Bara att välja. Då hitta jag ett bra erbjudande i en Appel butik. Jag började ringa runt till supporten på Appel och deras butiker och för att verkligen få bekräftat att den quadricoptern fungerar med en android enhet. För maskinen styrs nämligen av en smartphones och då vill jag inte att just den från Appel har modifierats om för att bara fungera med Appels produkter. Fast så var det nu inte.



Och nu återstår bara om att bestämma mig. Som det ser ut nu, efter lite eftertanke kommer jag vänta i tre månader... Ja, som det ser ut nu. :D
Det kan vara pappas "fel"... För när jag visade honom ett youtube klipp, sågade idén totalt. Han hade väldigt många argument om varför jag INTE skulle köpa.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar