tisdag 1 november 2011

Händelse på jobbet. Kände det direkt

Idag var det dagen länge som jag inte vaknade med ett leende läpparna, tur jag var ledig...
Först mongobank problem, och sen en jobbig händelse jobbet. Kände det direkt när jag vaknade. Blev ju inte bättre av högtrycksmaskinen som började kl 7.30. Men vid 12 tiden hade jagjort några banksamtal och fick det problemet löst, verkar det som.

Men det som hände jobbet sitter fortfarande kvar
Kollegan och jag stod vid entrén. Fick samtal om att vi ska ropa ut att "läkar kunnig person ska komma till lagret". Jag ropade och sen gick jag dit, för att se om jag kunde hjälpa till.
En kund hade fallit livlös till golvet... Några personer höll med HLR, och med hjälp av en hjärtmaskin... Jag hjälpte till med att spärra av med filtar. Just där å gjorde jag det jag kunde. Hålla upp avspärrningen och svara nyfikna kunders frågor.

Men kvällen och i dag... Fick jag en "tänkt om" tanke. Eller rätt många tänk om. Tänkom jag var först plats, hur skulle jag gjort ? Tänkom jag gjorde fel ut rop. Tänkom jag skulle handlat annorlunda. Tänkom det var min mamma eller pappa som låg där

Kom försent till gymmet idag. 5 min, och jag kände inte alls för det. Tänkte ju FAN.  och vad gör jag nu. Ingen alls ide att stressa i trafiken. Och parkeringen satt jag kvar, jag kom 20 min försent. Ville åka hem! Men bet ihop och gick in. Powerwalkade i 35min och fick mig själv lite bättre tankar jag jag upptäckte att lokalen hade rätt många tjejer, med häststans. Säkert 90 procent. Och 95procent tränar i träningsleggins... Blev en aningen gladare. Gjorde sen 30sittups, tog min väska och åkte. Tankade bilen och köpte en snickers... Jag blev snäppet gladare - och nu är äntligen dagen slut.

Note: När ambulansen åkte iväg, hade kunden kommit tillbaka till verkligheten igen. Jag är stolt och nöjd över allas insats - för tänkom inte vi varit där...

2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra med kubden. Du gjorde ett jättebra jobb men det är klart man reagerar efter en sån händelse.

    SvaraRadera
  2. Vi hade gruppsamtal direkt efteråt och det kändes bra att få säga sitt. Och även två dagar senare så var det möte igen, med personalansvariga, vilken oxå var väldigt bra. Ambulansen sa att alla gjorde helt rätt. Vilket nu ledde till att mannen överlevde. Jag är så jäkla glad och nöjd över mina kollegor.

    SvaraRadera