tisdag 15 november 2011

Du får förvarning, nästa gång

Mot Ullared, sitter bussen mot stan för att möta upp gängetSen samåker vi i två bilar.
Innan jag somnade skrev jag en lapp "Flytta bilen". För jag vet ju att kl 9 får jag inte stå just där bilen stod. Jag gick upp kl 9.20, och såg lappen... Stressade mig ner till bilen för man kan ju ha tur. Fast när jag kom till bilen, stod Pvakten där. Fast bilen efter... Jag sprang sista 200 meterna och tänkte "FAAAN ÅTTAHUNDRA SPÄNN!" När jag jogga förbi med andan i halsen.

Jag: Hann jag, är jag sen?
Han: Är det din bil?
Jag: Jaaa.
Han: Du är 30 min sen.
[kom fram till bilen - och ser ingen böter.]
Jag: Jag vet, jag försov mig.
Han: Du får en varning, nästa gång tar jag dig.

Note: Man ska inte döma folk utsidan/yrkesroll - Det finns snälla människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar