torsdag 7 maj 2015

49 dagar utan vatten

Idag är det sju veckor sedan jag vinkade, bye bye badkar. Lägenheten har lidit igenom ett stambyte.
Det började enkelt med att all el byttes ut. Kablar, strömbrytare, väggkontakter. Samt ett sprillans nytt proppskåp.

Att sen... i sju veckor höra borr i betong och bankande i betong. Är olidligt. Vet ju knappat om dom står i sovrummet eller är hos grannen med borren...

Att sen sakna vatten i lägenheten är prickarna över ö... Toa och duchen, hade jag räkna med att vara utan. Eller snarare gå ut till barackerna.

Men utan vatten. Jäklar va meck...
Koka ägg - hämta vatten i tvättstugan.
Vattna blommorna - hämta vatten i tvättstugan.
Diska - hämta vatten i tvättstugan.
Borsta tänderna - hämta vatten i tvättstugan.

Och det gick åt mer vatten till tandborstningen än vad jag trodde...

Idag blev alla nya ledningar klara. Så jag fick rinnande vatten i köket. Halleluja moment.

Nu är det bara några veckor kvar. Ska bli skönt när det är färdigt - Inte minns för att byggjobbarna och jag har olika dygnsrytm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar