onsdag 7 januari 2015

Väljer bort farligt ämne när jag dricker

Inte på toppen humör idag...
Sömnbrist hoppas jag. Eller så är det tankarna på yrkesval och framtid som la i en växel till nu idag när vårterminen startade.

Försökte pigga upp mig själv med energidryck och några fjuttiga godisbitar. Tog två för att smaka skillnaden, och såklart kändes det en skillnad - även i pris.

Under det senaste året, 2014, har jag inte pantat burkar. Bara för att få en överblick på hur stort intag jag har på läsk mm.
Resultatet blir vid ett senare tillfälle...

Sedan några år tillbaka läser jag innehållsförteckningen och leter efter ämnet Taurin - speciellt på energidrycker. Med lite googlade är det Taurin som är boven i dramat när det gäller hjärtstillestånd. Fast det verkar inte finnas några tester eller djupare forskning om det. Men jag tror på det än då. Tror ju även att koffein i för hög halt också är osunt.
Nu är jag ingen kaffe drickare. Men har hört om dom som får ont i huvudet av för lite ömsom för mycket kaffe.

Note:
Redbull innehåller Taurin.
Euroshoper innehåller inte Taurin.
Vilken som är dyras kan du säkert lista ut på egen hand.

www.matvett.se/aminosyran-taurin-anvands-i-hoga-doser-i-manga-energidrycker/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar