fredag 18 april 2014

Ynka 63st dagar kvar till midsommar

Påsk jo men visst... Jag är nämligen inte så mycket för Jesus lidande - men gärna god mat och ägg, ooooch godis är mycket välkommet. 1.3 kg köpte jag. Jag vet, helt galet...så lite... Höll inte ens snittet per person, som är 1.4 kg här i Sverige. För om det nu skulle komma ett gäng snoriga påskkärringar och tigga godis och dela ut fula påskkort, var jag iallafall förberedd.

Värme, sol å fint väder. Så härligt, äntligen. Alltså när det är på en behaglig temperatur...som nu. Klibbiga varma sommardagar utan något ställe att svalka sig på är inte alls nice. Semesterplaner har jag inte riktigt än. Men det börjar närma sig... och att det är ynka 63st dagar kvar till midsommar är helt okej. :)

Att missa en sväng med Paddan vore synd. Vill ju inte bryta en tradition nu efter tre år rad. I övrigt finns det sjukt mycket att outforskat här i stan, eller på någon när liggande ö till den underbara staden Göteborg. Marstrand och dess fästning vore nått. Och äta picknick med havsutsikt på en klippa vore något.
Helix på Liseberg känns som ett stort måste. Vilket bygge. Såg när det startade igång förra året och sett lite via webbkamerorna på nätet. Nästa vecka är det premiär, lördag 26/4... Hoppas verkligen att det kommer grymma artister dit i år. För er som tänker besöka Liseberg, Scandinavium eller något i närheten borde spana lista över hotell nära Scandinavium för att hittar sovplats.
Way Out West ska jag spana in lite extra i år. Det kommer ju rätt grymma artister dit. Eller varför inte bara sitta på en filt utanför med picknick. Dock ingen havsutsikt... fast ändå skönt häng kan jag tro. Folk tar ju med musiken dit plus något att äta, eller enbart lite gott å dricka.

Note: Det dök aldrig upp några tiggande ungar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar