söndag 2 mars 2014

Använda den som bokstöd

Förra veckan var jag med Anette på Megaloppisen på Svenskamässan i Göteborg. Inte så väldigt mycket folk men ohyggligt många saker. Vi kom in rätt sent...vid 14 tiden, men hann plöja igenom alla bord.
Jag var ute efter ljusstakar och ett gammalt strykjärn. Sånt tungt som värms på spisen. Jag tänkte använda det som bokstöd... Hittade två olika modeller. Men orkade inte släppa bära omkring på den. Så det blev inget köp.

Vi träffade "Bygglov" Mia. Hon var där och köpte saker så klart. Sen gjorde hon om dom på plats för att visa hur enkla medel kan piffa till något tråkigt och slitet. Vi frågade henne om det gick att tapetsera bord med tidningspapper. Med tanke på att det är väldigt tunt. Klart det går. Fast då använder man någon annan typ av klister.

Nu är mamma och jag på väg till Kistamässan för det är Megaloppis där. Undrar hur mycket morsan tänker köpa!!! Tur att vi har liten bil.

I Göteborg tog jag kort på den minsta lilla pyttesak som såldes och även den största. Även överflöd av gamla Nintendo 8bits spel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar